Produsele comercializate de F64 Studio SRL beneficiaza de garantie in conditiile legilor din Romania: O.G. 21/1992, Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului, O.U.G. 140/2021 si alte acte normative aplicabile.
Se refera la protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legală a vanzatorului faţa de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde cu specificatiile pe care el s-a angajat ca le vinde sau în publicitatea aferenta.
Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, potrivit prevederilor art. 9 alin. 1 din OUG 140/2021, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, acest termen se va reduce la durata medie de utilizare.
In primul an de la livrarea bunului, consumatorul nu trebuie sa dovedeasca neconformitatea, deoarece se considera ca a existat la data cumpararii, pana la proba contrarie sau cu exceptia cazurilor cand aceasta prezumptie este incompatibila cu natura bunului sau a neconformitatii. Pentru perioada cuprinsa intre 12 luni si 24 luni de la livrare, lipsa conformitatii va trebui sa fie dovedita de catre consumator.
Garantia de conformitate si durata medie de utilizare este de 12 luni pentru persoanele juridice si alti profesionisti (persoane fizice autorizate, liber-profesionisti, etc.).
Asa cum este definita de Art.2 alin.12 din OUG 140/2021, este garanţie comercială – „orice angajament din partea garantului faţă de consumator, prevăzut în certificatul de garanţie sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului, în plus faţă de obligaţiile legale care îi revin vânzătorului referitoare la garanţia de conformitate, de a rambursa preţul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreţine bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificaţiilor sau oricărei alte cerinţe care nu este legată de conformitate.” Se adreseaza consumatorilor si poate fi diferita pentru diverse loturi de produse in functie de existenta sau nu a unor promotii si este oferita de producator, distribuitor sau vanzator in conditiile specificate în declaratiile referitoare la garantie si în publicitatea aferenta fiecarui produs.
In cazul extinderilor de garantie conditionate de inscrierea pe site intr-o perioada de timp limitata, sarcina probei revine cumparatorului. Deasemenea pentru a beneficia de garantia comerciala consumatorul are in sarcina sa detina documentele ( factura, bon si certificat de garantie) din care sa reiasa clar datele de identificare ale produsului si durata clara a garantiei comerciale oferite, in caz contrar se pierde dreptul la aceasta garantie.
Certificatul de garantie emis pe baza garantiei comerciale, trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei – intretinere, reparare, inlocuire si termenul de realizare a acestora, denumirea si adresa vanzătorului sau ale unitatii specializate de service. In cazul Certificatelor de garantie emise de producator sau importator in care unitatile de service sunt precizate explicit, produsele defecte pot fi trimise sau predate de client la centrul de service indicat in certificat pentru acordarea garantiei.
• Clientul trebuie sa prezinte certificatul de garantie completat corect, cu data achizitiei , stampilat si semnat impreuna cu factura sau bonul fiscal.
• Descrierea detaliata a defectului produsului.
• Datele dvs de contact: nume, prenume, telefon,mail, pentru a putea fi informat despre stadiul reparatiei.
In cazul neprezentarii documentelor de mai sus, F64 Studio, nu poate asigura service-ul gratuit.
In cazul solicitarii nejustificate de acordare a garantiei, consumatorului i se va solicita contravaloarea manoperei de investigare, cuprinsa intre 90-150 lei.
• Orice modificare adusa produsului pentru imbunatatirea sa, fara aprobarea scrisa a producatorului sau vanzatorului
• Intretinerea periodica necesara si reparatia sau inlocuirea de componente uzate, deteriorate, in urma unei utilizari normale. (exemplu: cauciucuri largite, praf pe senzor, calibrare, centrare optica).
• Defectele fizice produse in urma socurilor mecanice/termice (sparturi, zgarieturi, crapaturi, arsuri, deformari etc)
• Garantia nu acopera cazurile in care etichetele, insemnele si sigiliile producatorului prezinta stersaturi, modificari, dezlipiri sau alte urme de interventie.
• Garantia nu acopera patrunderea de lichide sau corpuri straine, in produs.
Pentru a beneficia de acest serviciu este necesar sa va logati in contul Dvs. pe site-ul nostru cu contul de client si sa inscrieti o cerere RMA pentru produsul in cauza. (asa puteti inscrie)
Dupa inscriere, in cel mult 24 de ore (cu exceptia weekend-ului), veti fi contactat de catre un consultant F64 pentru a stabili detaliile de ridicare ale produsului.
In acest serviciu se incadreaza doar produsele achizitionate de la F64Studio, aflate in perioada de garantie.
• Produsele se expediaza ambalate astfel incat sa fie protejate impotriva deteriorarilor mecanice din timpul transportului, care pot afecta starea produsului.Se recomanda ambalarea in folie protectoare , cutie de carton si alte materiale care sa protejeze produsul cat mai bine.
• Pe colet trebuie mentionat: Numarul cererii RMA, in atentia Departamentului Service.
• In colet trebuie pus certificatul de garantie, cu datele de identificare corecte ale produsului, insotit de o copie a actului fiscal.
Va rugam sa ambalati produsul cat mai bine, pentru a evita eventualele deteriorari ale produsului din timpul transportului.
Clientii care solicita servicii post-garantie, asuma si se obliga sa respecte termenii si conditiile prevazute pentru contractarea acestor sevicii, conform art.1270 Cod civil privind forta obligatorie a contractelor, dupa cum urmeaza:
• costul transportului produselor, de la client catre unitatea de service si de la aceasta catre client, atat in cazul in care clientul accepta devizul de reparatii cat si in cazul in care il refuza, este suportat de catre client;
• de la data la care clientul accepta devizul de reparatii, acesta se obliga sa achite contravaloarea acestora, sa ridice la termen produsul reparat si sa suporte costul de restiuire al produsului;
• in cazul in care clientul intarzie mai mult de 12 zile la ridicarea/preluarea produsului dupa data la care a fost anuntat ca produsul reparat/nereparat poate fi ridicat, clientul va plati o taxa de depozitare de 5 lei/zi, pana la data ridicarii/preluarii efective.
• in cazul in care clientul intarzie mai mult de 30 zile la ridicarea/preluarea produsului ( reparat sau nereparat) fata de data la care a fost anuntat ca il poate ridica, produsul este considerat ca abandonat si trece automat in proprietatea F64, sau poate fi predat societatilor de reciclare, in functie de decizia F64, fara ca clientul sa mai aiba vreun drept la despagubire sau restituire;
• clientii din categoria legala a consumatorilor nu au drept de retragere din contract dupa ce si-au dat acordul pentru efectuarea reparatiilor, avand in vedere ca dupa acest moment serviciile se vor executa imediat si in totalitate.